متروک ترین امپراطوری بهار

متروک ترین امپراطوری بهار

زندگی مرگ تدریجی رویاهاست می نویسم تا باشم
متروک ترین امپراطوری بهار

متروک ترین امپراطوری بهار

زندگی مرگ تدریجی رویاهاست می نویسم تا باشم

ماهی ها هم گریه بلد هستن


قزل آلا که می شوی تمنای آب تورا می کشد سمت سرچشمه اما حکایت جریان مخالف است و آب هرچه سنگ ریزه دارد می کوبد بر سرت...حکایت آب ،رفتن است و قزل آلا....هبوط همین است نمی شود ترمه پوشید و انار را سوزن زد بعد بخواهی سرچشمه ی خودت را تکامل دهی

قزل آلا شدم برای رسیدن به خودم این همه زخم ناسور نمک اندود تنهاییست ... فرصت به دست آمد برای سنجش خودم ...نه قزل آلا هستم نه آب ....می ترسم از سنگ بودن و شکستن سری

گاهی خیلی ساده سنگ می شویم وگمان می کنیم که همه جریانها را می شناسیم


خواجه سلام علیک گنج وفا یافتی

دل به دلم نه که تو گمشده را یافتی


هم تو سلام علیک هم تو علیک السلام

طبل خدایی بزن کاین ز خدا یافتی


خواجه تو چونی بگو در بر آن ماه رو

آنک ز جا برترست خواجه کجا یافتی


ساقی رطل ثقیل از قدح سلسبیل

حسرت رضوان شدی چونک رضا یافتی


ای رخ چون زر شده گنج گهر برزدی

وی تن عریان کنون باز قبا یافتی


ای دل گریان کنون بر همه عالم بخند

یار منی بعد از این یار مرا یافتی


خواجه تویی خویش من پیش من آ پیش من

تا که بگویم تو را من که که را یافتی


کوس و دهل می‌زنند بر فلک از بهر تو

رو که توی بر صواب ملک خطا یافتی


بر لب تو لب نهاد زان شکرین لب شدی

خشک لبان را ببین چونک سقا یافتی


خواجه بجه از جهان قفل بنه بر دهان

پنجه گشا چون کلید قفل گشا یافتی

نظرات 9 + ارسال نظر
سایه سه‌شنبه 1 مرداد 1392 ساعت 16:06

درود بر شما
تبریک می گم .. من همیشه از تغییرات استقبال می کنم و معتقدم باید به شروع تازه اندیشید و جلو رفت . جریان زندگی مثل یک رودخانه افتان و خیزان است و همین ها زندگی را جذاب می کند وگرنه دو روز بیشتر نیست و نخواهد پایید ..

درود بانوی فرهیخته شعر و مهربانی

تغییرات در سمت تعالی اگر باشد بر دیده من اما از تکرار در تغییر بیشتر می ترسم
زندگی رسم خوشایندیست...نه؟
بابت مهربانی تان سپاس

سهبا سه‌شنبه 1 مرداد 1392 ساعت 18:27

چه دلم تنگ شده بود برای کلیدواژه های امپراطوری بهاران : انار و ترمه و بابونه , هبوط از نگاه زیبای شما ...
واما به گمانم سنگ روزگار را که نخوری , گمان ساده می بری که دنیا همه گل است و رود و نوای بلبل ! تکرار می شوی در سادگی ات و شاید تو هم در این سادگی , سنگ شوی برای آنها که با گل و بلبل میانه ای ندارند ...
حاضرم سنگ بخورم و سنگ نشوم ...

سهبا سه‌شنبه 1 مرداد 1392 ساعت 18:29

شعر زیبا از آن کیست ؟
هم تو سلام علیک هم تو علیک السلام
طبل خدایی بزن کاین ز خدا یافتی

دیوان شمس

اهل موسیقی پاپ این روز ها نیستم اما برحسب تصادف صدای روزبه نعمت الهی با شعر مولانا به دلم نشست

تقدیم شد چک بفرمایید

مریم سه‌شنبه 1 مرداد 1392 ساعت 23:05 http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

ریگ ها و سنگ های کف رودخانه ماندنی اند
این آب است که روان است و میگذرد
و چون میگذرد زلال است
سلام مهربان برادر بهارانه ام

سنگ هم شسته می شود در عبور رود تنها صداست که می ماند

سایه چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 00:18

تغییرات تکراری نیستند.. همیشه حرفی داستانی راهی تازه دارند و به سوی تعالی البته ...

زندگی رسم خوشایندی هست .. اگر ......

یاد شعر کتبیه اخوان افتادم کسی راز مرا می داند که از این رو به آن رویم بگرداند...
اگر مسیر تعالی را بلد نباشم چه؟
رسم خوشایندی هست...می دانم که می دانید

سرزمین آفتاب چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 21:40

قزل آلای خوش خط و رنگ من
برگرد به سوی همین رودخانه
سنگریزه ها و شیب تند آبشارک ها ! تورا به سختی می اندازند
اما تو مهراس
عزمت را جزم کن و تند تر باله بزن
به بالای این رودخانه بیا
آبی زلال و برکه ای آرام انتظار تورا می کشد
و من که دوستت هستم نیز منتظرت می مانم
زودتر بیا

امضا:
خرس گرسنه ی ماهیخوار ماهی دوست!
:)

امضا...چی؟
کی گفته من قزل آلا هستم...اگرهم هستم از نوع پرورشی اش....

خیلی چسبید دست مریزاد

مریم چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 23:59 http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

صدای پای آب
عجب سمفونی زیبایی
بخدا که آرامبخش ترین مسکن دنیا همین صداست
لاقل برای من

صدای پای آب را فقط باید با صدای پای اب سنجید...نمی شود نوشت و گفت باید شنید ولمس کرد

مریم پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 00:02 http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

صدای پای آب
عجب سمفونی زیبایی
بخدا که آرامبخش ترین مسکن دنیا همین صداست
لاقل برای من

برای من هم

شبگرد پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 12:08

سایه جان
دست روی چه شعری هم گذاشتی
شعر نیست اون
دینامیته

برادر جون به سرچشمه رسیدین بالاخره ؟

وقتی شنیدمش منفجر شدم حالا اعلامیه زدن که تیکه های من رو جمع کنن
حیف بعضی از اشعار که مهجور هستن و به سختی کشف میشن


سرچشمه مهربانی خداست که در پس قلب فرهیختگانی چون شما موج می زند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد