متروک ترین امپراطوری بهار

متروک ترین امپراطوری بهار

زندگی مرگ تدریجی رویاهاست می نویسم تا باشم
متروک ترین امپراطوری بهار

متروک ترین امپراطوری بهار

زندگی مرگ تدریجی رویاهاست می نویسم تا باشم

گنجشک کور توهم

سیم خاردار و گنجشک کور


خدا برای گنجشک کورهم لانه می سازد.

این ضرب المثل را اتفاقی از وسط حرفای خان عمو کش رفتم.اونقدر برام قشنگ بود که کل گفته هاش رو از یاد بردم و مدام به این جمله فکر می کردم به نظرتون داره از مهربونی خدا حرف میزنه یا از تنبلی ما که اصلا پیش بینی هیچ چیز رو نمی کنیم مثل ضرب المثل آن کس که دندان دهد...و نتیجه اش می شود بحران


نظرات 7 + ارسال نظر
سرزمین آفتاب جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 11:36 http://sarzamin.aftab.blogsky.com

دقیقا همینطوره دوست بهاریه من.
متاسفانه بخشی از ضرب المثل ها و حکایتهای رایج در جامعه ما همینو نشون می دن و حاکی از یه روح و حس " بیخیال ، خدا درستش می کنه " هست و نتیجه ش هم به قول شما می شه بحران

واقعیتش اینه که ما ملت تنبلی هستیم و بی اینکه زحمتی بکشیم منتظریم خدا از آسمون یه پنجره برامون باز کنه
نقطه مقابل ما ملت ژاپن هستن که بیش از تقدیر به تلاش خودشون اعتقاد دارن ...و نتیجه ش هم که کاملا مشخصه !

روح حرفهایم زیر انگشتانت جریان داره
در مهربانی خدا هرگز ...هرگز ذره ای شک نیست اما حرف اینست که چه عاملی باعث این تنبلی شده است؟ از قرن 4هجری به بعد ما فقط مدیون تک ستاره ها هستیم که نگذاشته است تمدن ایران مثل بابل و آشور از بین برود
پیدا کردن عامل ایجاد کننده این تنبلی می تواند به رفع این بحران کمک کند چرا که تکنولوژی تنبلی تن را در پی دارد و ما که ذهنمان تنبل است می شود فاجعه

طهورا جمعه 5 اردیبهشت 1393 ساعت 11:52

ضرب المثل ها حاصل تجربه های یک عمر زندگی ست
امّا ما فقط به مد رفتار می کنیم ...
افراط و تفریط...
بعد هم پشیمانی...
این روزها دانایی هم هست که حرف های خوب می زند ...امّا ما دوباره به مد رفتار می کنیم...

سلام برادرزاده

مد رفتار...موافقم
شکستن وتغییر وظیفه مهندسی فرهنگی کشور است.
برای دوست مهربان آفتابی مان گفتم متاسفانه جور من وامثال من را همین تک ستاره ها به دوش می کشند و من پشت سرشان سنگر میگیرم برای تنبلی بیشتر
تغییر روح ضرب المثل ها که لایه زیبایی دارند می تواند در دراز مدت حافظه تاریخی را اصلاح کند
چرا در شهرهای کوچک سیستم اقتصادی بعد اذان مغرب درچشم بهم زدنی تعطیل می شود و این انبوه جمعیت کمتراز 7 ساعت فعالیت اقتصادی داشتند
هنوز ذهنیت ما برمبنای زندگی کشاورزیست و زمستانها حس بیکاری داریم...
ببخشید سرتان را درد آوردم عمه خوبم
سلام

سمیرا شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 08:11

نهاوندیش دلچسب تره: خدا وره ملیچه کور لونه مسازه!
منم فکر میکنم ریشه اصلیش اینه که خدا هوای آدمای تنبل و بی دست و پارو هم داره..یعنی هر مدلی که باشی خدا هواتو داره و تنهات نمیذاره..یعنی خدا اونقدر مهربونه که نمیذاره حتی بنده های بی دست و پاش گشنه بمونن کمکشون میکنه...من اینجوری دوست دارم نگاه کنم

قطعا نهاوندیش دلچسب تره واج آرایی ه حس دلسوزی را برمی انگیزد

در شکل گیری این ضرب المثل بی شک هدف مهربانی خداست اما نحوه استفاده ما سمت تنبلی می رود و این اصلا خوب نیست چون دقیقا داریم جایی استفاده اش می کنیم که برای از زیر کار در رفتن است

زهرا شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 10:48

چه خدای مهربونی داریم
که هوای آدمای تنبلی مثل من داره
پس خیلی باید مراقب باشم تا پررو نشم
سلام عمو امپراطور

خداوند مهربانترین واژه هستی است ... نباید تنبلی مان را در پس مهرش پنهان کنیم
شور وهیجان ما مشتاقش می کند به بارش رحمت

سلام بزرگوار

زهرا شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 10:49

نمیدونم چرا یاد این شعر افتادم!
ما را کبوترانه وفادار کرده است
آزاد کرده است و گرفتار کرده است
بامت بلند باد که دلتنگیت مرا
از هر چه هست غیر تو بیزار کرده است
خوشبخت آن دلی که گناه نکرده را
در پیشگاه لطف تو اقرار کرده است
تنها گناه ما طمع بخشش تو بود
ما را کرامت تو گنه کار کرده است
چون سرو سرفرازم و نزد تو سر به زیر
قربان آن گلی که مرا خوار کرده است
فاضل نظری

بامت بلند باد که دلتنگیت مرا
از هر چه هست غیر تو بیزار کرده است

دلنشین....

سهبا دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 ساعت 15:26

یعنی اگه آدمهای بی دندون نون نداشتند بحران نمیشد ؟

سلام برادر. دلیل هر چه باشد و پاسخ هر چه، من همین را می گیرم در دستانم: مهربانی بی نهایت خداوند را.

سلام مهربان
همین است مهربانی بی حد ومرز خداوند...اما این مهربانی نباید به تنبلی آدمها دامن بزند

حمید سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 23:20 http://boyofrain.blogfa.com

در ادامه نظر سمیرا، سخنی از بودا رو میگم:
خداوند مثل مادری ست که فرزندان زیادی دارد. یک مادر فرزند سالم خود را رها می کند و بیشتر چشمانش به دنبال فرزندی ست که از مریضی رنج می برد.
سلام اردک

دلنشین...مث خودت مث مهربانی اردی بهشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد